Sabtu, 2 Januari 2010

Permulaan Cemerlang Pembuka Tirai Tahun 2010


 Gambar ini bukan edit tapi ori ek.. Peluh pun tak kering lagi..
Memang best giler!! Puas hati..


Murah-murah basikal aku, dapat jugak aku tawan kau Bukit Kledang..


Repeater Astra penghubung Utara, Selatan, timur dan Barat Semenanjung Malaysia.


Tidak dilupakan Repeater 9M4 RPK.

Hari ini adalah cuaca sungguh baik seolah-olah akan memberikan diriku satu kejutan dan juga kecemerlangan dalam hobi baru ku iaitu berbasikal bukit. Hari ini buat kali pertamanya aku berjaya menawan Bukit Kledang setinggi 808 meter di Ipoh setelah 2 kali berlatih iaitu pada 29/12/2009 dan 30/12/2009. Pada hari ini, tanggal 1 Januari 2010 tepat jam 7.30 pagi kami bertolak dari paking kereta dan sampai di puncak tepat jam 8.55 pagi, aku telah berjaya menawan Bukit Kledang dengan bangganya dan penuh kepuasan. Maklumla, baru kali pertama aku menjejakkan kaki di puncak Bukit Kledang yang selama ini hanya aku tengok dari bawah saja. Sakit pinggang woo..(tengah taip blog ni pun tengah sakit pinggang) Lebih manis apabila aku berjaya berkayuh tanpa henti walaupun baru kali pertama ke puncak. Ini adalah permulaan tahun 2010 dan pastinya akan ada kejutan sepanjang tahun 2010 dan seterusnya. Mungkin akan menawan Cameron Highland lepastu Genting Highland pulak, Insyaalah..Kepada rakan-rakan yang belum pernah ke atas sana, cuba sekali, pasti nak lagi. Bak kata sifu saya, Sir Emiza "Kalau main basikal, tapi tak pernah ke Kledang, baik tak payah main basikal". Memang betul!! Lepas ni nak cuba off road pulak. Kepada Sir Emiza, terima kasih atas nasihat dan ilmu serta panduan yang telah diberikan. Banyak ilmu yang telah dipelajari dan hasilnya, inilah kejayaan ku..Terima Kasih sekali lagi kepada semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan